top of page

Zázračný sirup na ukľudnenie a psychickú pohodu

Poskytnite svojmu telu nástroje, ktoré potrebuje na zlepšenie jeho reakcií na stres prostredníctvom adaptogénneho sirupu. Adaptogény sú bylinky, ktoré podporujú reguláciu hypotalamu, hypofýzy a nadobličiek. Znižujú únavu a zvyšujú našu schopnosť koncentrácie.


Koreň ashwagandha (Withania somnifera), má protizápalové vlastnosti a zistilo sa, že znižuje hladinu cukru v krvi a kortizolu. Štúdie ukázali, že doplnky ashwagandha súvisia so zlepšenou pamäťou a pozornosťou.



Tento recept na adaptogénny sirup tiež používa koreň sibírskeho ženšeňa (Eleutherococcus senticosus), ďalší adaptogén známy tým, že upravuje hladinu cukru v krvi a zlepšuje kognitívne funkcie.


Ingrediencie


3 polievkové lyžice koreňa ashwagandhy (Withania somnifera).

3 polievkové lyžice koreňa sibírskeho ženšeňa(Eleutherococcus senticosus).

3 polievkové lyžice plodov hlohu (Crataegus monogyna).

1 liter studenej vody

1-2 šálky medu alebo cukru


Postup:


Výroba sirupu začína odvarom. Skombinujte bobule a korene s vodou v hrnci. Privedieme k varu a hrniec čiastočne prikryjeme pokrievkou. Necháme dusiť, kým sa tekutina vo vnútri nezredukuje na polovicu.


Bylinky preceďte – vytvorili sme silný odvar pre základ sirupu. Tekutinu vrátime do panvice a pridáme med alebo cukor. Ak používate med, veľmi jemne zahrievame, kým sa med nerozpustí, pričom dávame pozor, aby sa sirup nerozvaril. To pomáha zachovať prospešné, prirodzene sa vyskytujúce enzýmy v mede. Ak používate cukor, môžete priviesť sirup do mierneho varu a variť ďalších 30 minút, aby sa sirup ešte viac zahustil.


Sirup prelejte do čistých, sterilných fliaš. Pridajte štítok s názvom a dátumom vytvorenia sirupu. Uchovávajte v chladničke cca 3 mesiace.


Užívame 1 kávovú lyžičku 2-3 denne.

612 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page